Skip to main content

Nouveau dessin en cours (stage 5) ... la résurrection

Hello!

Je vais finir par tomber à cours de titres, moi... Va falloir que je le finisse, ce dessin!!!
Alors. Comme d'habitude, voici l'état d'avancement après le stage 4.

En espérant que ça ait toujours l'air aussi zouli :)



Sinon, beh... ça caille. -13°C quoi, j'ai pas eu aussi froid depuis une quinzaine d'année !
Et j'aime pô avoir froid, c'nul!

Du coup, je vais me venger en me roulant sous la couette, na! ^.^

A pluch'

Tekka

Comments

  1. Tu m'etonnes que ça caille !
    Zoli zoli dessin.
    biz @+

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Rebuild of a Solex carburettor 26AIC

I am always keen to rework old mechanical parts, not only to satisfy my thirst for knowledge but also for the pleasure to bring back to life an old thing long forgotten. In this article, we will review a Solex carburettor 26AIC. Here is the thing: I have been happy to discover that mobile parts were not seized :D A bit of history: This carburettor was initially fitted on Renault Juvaquatre (1938-39): Photo from Lars-Göran Lindgren (Sweden)/ Wikipedia Another variant exists for Peugeot 202 , with a slight difference however: on the top, the 26AIC for the Peugeot has two holes to attach a protector on top: The Solex 26AIC has also been used on this models: Standard Flying Eight Side Valve 1938-48 Reliant 3 Wheeler Regal 1952-58 Reliant Export 1952-62 And also on industrial engines: Coventry Climax FSM2 & FSM3 Engines 1939-49 That's all for the history bit for now, the next step is to strip it down! 😄 Stripping down t...

Remplacement du tableau électrique... Episode 1 !

Hello, hello! Encore un long moment sans billet. Les travaux me prennent pas mal de temps, et lorsque je peux écrire un petit quelque chose, la flemme se pointe et m'agresse sauvagement! Avec cette nouvelle année (meilleurs vœux!!), je vais essayer de tenir mon blog un peu plus à jour. Et non ! Ce n'est pas une "bonne résolution"... Je n'en prends jamais, comme ça, pas de déception, pas d'échec. ^-^ Pour inaugurer 2011, je profite de ne pas être chez moi pour écrire un petit billet sur les premiers travaux de l'année. Sujet: le remplacement de mon tableau électrique, "épisode I: la mise en sécurité." La maison a été construite avant 1840 (la dernière grosse modification structurelle daterait de 1841). Ne s'agissant pas d'une réhabilitation totale, j'essaie juste d'être au plus proche de la norme NF C 15-100, mais sans que ce soit une obligation absolue. Je n'ai pas posé de GTL, par exemple. J'ai également une can...

Headlights/ Parking lights warning buzzer

On modern car, usually a buzzer warns you when you leave your lights on while leaving your car. Unfortunately on our oldies, such devices were not always available. That could result in a discharged battery... After having left a couple of time the lights on (but been lucky enough to not have a completely flat battery when returning some hours later), I have decided to install a warning buzzer. Theory: I am using the wiring diagrams from Advance Auto-Wire (document here ). My MGB GT is a 75 UK model. The correct wiring diagram is the one on sheet 31 (page 32 of the pdf file). We want to add a buzzer that detects the parking lights are on when the door is opened. That means we need to connect a buzzer between the parking light feeding wire and the door switch. The parking lights feeding wire is a red & green (RG) starting at the "HEADLIGHT SWITCH", the door switch wires are the purple & white (PW) "COURTESY LAMP & DOOR SWITCHES". ...